Cikkek

Válaszokat adunk (esetleg újabb hasznos kérdéseket nyitunk ki) és eszközöket mutatunk a vállalkozásod digitalizációjához, az #okosautomatizmusok használatához: fintech-től stratégiáig, marketingtől jogig, pénzügytől legózásig, IT-től “lelkizésig” kábé minden van, lapozz bele!

Melyik termék termel nyereséget webshop
Himer Csilla

Melyik terméked termel nyereséget a webshopodban?

Egy webshopban az a jó, hogy rengeteg féle és számú áru elfér. Az üzleti modellek fejlődésével már az is lehetővé vált, hogy ez a sokféleség ne terhelje a készletköltségeinket (lásd dropshipping modell). A webshopmotorok statisztikái azt lehetővé teszik számunkra, hogy a termékpalettát a vevői igényekhez igazítsuk: az igazán népszerű termékeket vesszük fel, hagyjuk meg a kínálatban, a lassan, vagy egyáltalán nem forgókat pedig kiárusítjuk, és nem rendeljük többet.

Tovább olvasom »
Online keresés
Turay Dia

Online keresések a Google-korszak után

Emlékeztek még, amikor bő egy éve, 2020 decemberében rövid ideig nem működtek a Google szolgáltatásai? Nemcsak a Gmail nem működött, ami sok cég levelezését bénította meg, de a Drive és Workspace szolgáltatások, sőt a Google keresés sem. Mit tettünk nagyon sokan? Ösztönösen rákerestünk a Google-ben, hogy miért nem működik… pontosabban rákerestünk volna. Ennyire természetes, hogy minden kérdésünkre pár kattintással megtaláljuk ott a választ – és így van ez már jó ideje, olyannyira, hogy már 2006-ban bekerült az Oxford szótárba a “to google” (“guglizni”) ige. 

Tovább olvasom »
Miért ne nyiss webshopot
Kovaliczky Tamás

Miért ne nyiss webshopot?

Vágási Feri, ha ma is lenne Szomszédok, jó eséllyel az elektronikus kereskedelem felé kacsingatna, hiszen abban van a nagy pénz, dolgozni is alig kell vele, nyitunk egy boltot az interneten és dől a lé. A képzeletben – és a telenovellákban – legalábbis minden ilyen egyszerűen történik.

Tovább olvasom »
Árfeltüntetés változás
dr. Sziráczki István

Viszlát, akciók? – Az árfeltüntetés szabályai, részletesen

Gyakran találkozni “trükközős” kereskedőkkel, akik úgy értékelik le termékeiket, hogy valójában csak számmágiát űznek. Vajon az új szabályozásnak köszönhetően ez teljesen megszűnik? Néha mi magunk is az árakció eszközeihez folyamodunk, úgy, hogy nem vagyunk tisztában annak szabályaival. Lehet, hogy mostantól jobban figyelünk a részletekre?

Tovább olvasom »
E-kereskedelem - Maradj lendületben
Flekács Zoltán

E-kereskedelem: mi kell a lendület fenntartásához?

Az utóbbi két évben óriásit lépett előre az e-kereskedelem. Mára – az idősebb generációkat is beleértve – rengetegen szoktak rá az online vásárlásra, legyen szó cipőről, élelmiszerről, telefonról vagy wellness-hétvégéről. Azt gondolhatnánk, az e-kereskedők számára eljött a kánaán, ám az egyre erősödő verseny és piaci szabályozások közepette elkerülhetetlen, hogy magasabb szintre emeljük értékesítési és marketingtevékenységünket, ha lendületben akarunk maradni.

Tovább olvasom »
Első alkalmazott
Kelkó Tamás

Ki legyen az első alkalmazottam? – 1. rész

Nagyon sok vállalkozó katásként kezdi, majd egyszer csak arra ébred, hogy annyi a megrendelés, hogy nem bírja már egyedül. Ekkor jogosan felmerül az első alkalmazott felvételének gondolata. Sokan azonban már a gondolattól is megijednek, mert egyszemélyes vállalkozásba felvenni valakit az 100%-os létszámbővítést jelent, ami nemcsak furcsán hangzik, hanem tényleg nagyon nagy lépés, sőt, inkább ugrás a bizonytalanba!

Tovább olvasom »
mobil pénzügyek
Gergely Péter

Új mobilalkalmazások a katás pénzügyeidhez

A vállalkozással kapcsolatos mobilos bankolás az utóbbi években sok újdonságot hozott. Ezekből világosan látszik, hogy a mindennapi pénzügyeink forradalma ma már a mobiltelefonon zajlik. Ebből most szakíthatnak a katások is, részben kihasználva azt, hogy a vállalkozásukhoz elég egy magánbankszámla is. Mutatjuk az újdonságokat!

Tovább olvasom »